Skapa nya affärsmöjligheter genom mötesbokning
Sannolikheten att stänga en affär ökar med 80% om du är först på pucken. Genom lead nurturing bearbetar vi era kalla kunder i syfte att bygga kännedom och kunskap om ert varumärke på marknaden. Vi identifierar rätt timing baserat på era direktiv och bokar därefter in ett möte.
Marknadskartläggning
Vi har byggt upp en databas med drygt 250 000 bolag. Vill du veta hur stor din målmarknad är hjälper vi dig att kartlägga dina olika segment och relevanta beslutsfattare.
Marknadsanalys
Vi analyserar löpande din målmarknad och upparbetar i våra samtal data på exempelvis varumärkeskännedom, befintlig lösning, kontraktslängder etc.
Varför mötesbokning?
"Buzzwords" som social selling, marketing automation och inbound marketing har knappast undgått någon som är insatt i ämnet försäljning. Trenden går mot inbound. Telemarketing omtalas ofta som det gamla och ställs i kontrast till "det nya". Mötesbokning via telefon är dock varken förlegat eller ineffektivt. Det är dock ett verktyg som likt alla andra passar bättre för vissa branscher, målgrupper och säljorganisationer än för andra.
På Adsensus arbetar vi både inbound och outbound. Initialt arbetar vi i många av våra uppdrag med mötesbokning mot kalla kontakter via telefon. Vår målsättning är dock alltid att bara ringa kallt en gång. Rätt hanterat är ett kallt samtal starten på en relation. I kombination med olika inboundkanaler bygger vi relationen starkare, dag för dag, månad för månad och år för år.
Mötesbokning är dött
Ta en minut och reflektera kring vilka företag som vinner på att vi flyttar våra marknadsresurser till digitala kanaler och contentskapande. Du inser då säkert att det är samma företag som styr: ditt linkedinflöde, vilka artiklar du läser när du googlar, de e-postmarknnadsföringsutskick du får och den annonsering du möter när du läser nyheter eller använder Facebook.
För ca 10 år sedan var mötesbokning som tjänst nytt. Det var lätt att boka möten och vi telemarketingföretag hade vår guldålder. Sedan dess har det blivit betydligt tuffare att boka möten då många upplever en frustration då de mottar många samtal. På samma sätt var e-mailmarketing betydligt effektivare för några år sedan till skillnad från idag då många upplever att deras inbox fylls av massutskick. Upplever du att ditt linkedinflöde blivit alltmer spammat på senare tid? Upplever du att det blivit dyrare att annonsera på Google? Trenden kommer alltid vara att nya kommunikationskanaler uppstår för att sedan minska i popularitet när marknaden mognar.
För några år sedan var googleannonsering oerhört effektivt för exempelvis factoringbolag och många slutade helt med fysiska utskick och prospektering via telefon. Idag kostar ett klick på Google ca 600 kr. och trenden är att kostnaden stiger. Plötsligt är cost of sales för direktmarknadsföring eller telemarketing inte längre lika skrämmande.