TA FÖRSTA STEGET MOT FRAMGÅNGSRIK FÖRSÄLJNING

För dig som vet att något måste göras.

30 MINUTER KONSULTATION

GRATIS

FÅ EN KUNDANPASSAD OFFERT

För dig som söker en lösning.

GRATIS

2 TIMMAR DESIGN WORKSHOP

För dig som är redo att lyckas fullt ut med din försäljning.

2000 SEK

Please reload

Senaste inlägg

Ökar mötesbokning faktiskt försäljning?

May 22, 2017

1/5
Please reload

Utvalda inlägg

Sommarläsning! – 25 bloggar om försäljning som alla säljare borde följa

June 19, 2017

 

 

ÄR DU EN AV DEM som inte upplever sig ha tid att läsa bloggar om försäljning?

 

VARJE MINUT du ägnar åt att läsa blogginlägg är ju en minut då du kunde ha arbetat för att nå dina säljmål: bokat ett möte, coachat en av dina säljare eller affärsutvecklat.

 

EN ALTERNATIV fråga är om du har råd att inte läsa bloggar om försäljning? Oavsett om du är säljare, försäljningschef eller VD så ökar din förmåga att nå dina mål om du tar dig tid att reflektera över andras erfarenheter och strategier.

 

DET BEHÖVER INTE ta timmar i anspråk. Ibland räcker fem minuter för att läsa en artikel eller ett blogginlägg. Lärdomarna från en kort blogtext kanske är det sista lilla som behövs för att du ska vinna nästa affär. Fem minuter för en ny affär - det är inte en dålig deal!

 

FÖR ATT HJÄLPA DIG att hitta säljbloggarna med det mest värdefulla innehållet har vi skapa följande lista:

 

De Bästa Försäljningsbloggarna för Säljare & Marknadsförare och Sälj- & Marknadschefer:

 

1. The Sales Blog

 

PASSAR FÖR: innesäljare, utesäljare & säljchefer

 

I den här bloggen publicerar Anthony Iannarino, författare till ”The Only Sales Guide You’ll Ever Need” dagliga insikter. Du kommer att uppskatta hans direkta, lättlästa stil, praktiska tips och motiverande ord.

 

2. Mötesbokningsbloggen

 

PASSAR FÖR: innesäljare, utesäljare & säljchefer

 

I mötesbokningsbloggen kan du exempelvis läsa om hur du blir bäst på mötesbokning, om mötesbokning faktiskt ökar din försäljning och vad SPIN-selling är. Bakom mötesbokningsbloggen står Adsensus AB. 

 

3. Micco.se

PASSAR FÖR: Sälj- och Marknadschefer

Även om Micco skrev sitt senaste inlägg 2013-06-05 så kvarstår micco.se som en av de mest relevanta bloggarna för säljare och marknadsförare. Micco har arbetat med varumärken sedan slutet av 1980-talet och på bloggen delar han med sig av forskning såväl som egna analyser på teman som: ”Vad gör ett varumärke starkt”, ”Skillnaden mellan strategi och taktik” och ”Varumärken är förväntningar”.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Följ oss
Please reload

Sök efter taggar